Tooling

De juiste tooling voor professionele communicatie op afstand via video

Soort communicatie

Waar wil je video voor inzetten? Voor gesprekken met klanten of juist meer voor intern overleg met klanten. Of voor training? Dit stelt andere eisen aan de applicatie logischerwijs. 

Integratie in proces

In hoeverre wil je de video tooling integreren in bestaande systemen en processen? Of houd je het (in het begin) meer stand alone. Ook dat stelt hele andere eisen aan het pakket en is erg bepalend in de keuze. 

Kosten platform

Zoals bij alles, is budget ook bepalend. Het ene platform is simpelweg kostbaarder dan de ander. Heb je minder te besteden? Waar ga je concessies doen? 

Functionaliteiten

Veel platformen hebben dezelfde standaard functionaliteiten. Heb je echter specifieke functionaliteiten nodig voor jouw dienstverlening, dan kan de keuze van het platform al een stuk eenvoudiger worden.

Zoveel platformen, zoveel mogelijkheden

De juiste keuze

Het aantal videogesprek platformen groeit hard. Daarmee wordt de keuze van het pakket alleen maar moeilijker. Elk platform heeft zijn voor- en nadelen. Links enkele overwegingen die je moet maken. Bij GoGrapefruit hebben we veel ervaring met de verschillende applicaties. We helpen je graag bij die overwegingen en bij de implementatie. 

De ultieme lijst met videogesprek applicaties

Bij GoGrapefruit testen we alle (ons) bekende videogesprek en videovergaderen applicaties. Onze ervaringen publiceren we regelmatig in ons blog op de Ultieme Lijst Videogesprek Applicaties. We kijken naar de achtergrond van de applicatie, de functionaliteiten en beoordelen het gebruik. Hieronder enkele van de beoordeelde applicaties. 

Overzicht ultieme lijst videogesprek applicaties

De applicaties met elkaar vergeleken

De door ons beoordeelde applicaties hebben we ook in een matrix geplaatst. Zo’n matrix helpt om onderscheid aan te brengen in wat er aangeboden wordt. Voor alle duidelijkheid, deze matrix is gebaseerd puur en alleen op onze inschatting. Er zit geen wetenschappelijk onderzoek onder :-).

  • Rechtsboven hebben we de overleg reuzen. Vaak gericht op overleggen met veel deelnemers en veel functionaliteiten aan boord hebben.
  • Links hebben we meer de platformen die zich richten op 1-op-1 gesprekken. Een adviesgesprek met een klant of een patiënt. We noemen deze de gesprek experts.
  • Onder in de matrix staan de spelers die minder functionaliteiten bieden en daardoor focus bieden. Of zich richten op een specifieke niche. De specialisten.
  • Ook hebben we een groep stuck in the middle. Dat klinkt natuurlijk niet zo positief, maar in feite kun je daar juist veel verschillende soorten klanten bedienen. 
  • En tenslotte onderin zijn er de meer casual videobel apps zoals WhatsApp en Facetime. Beperkt in functies, maar handig in gebruik.

Stappen maken in persoonlijk contact op afstand?

Laat het ons weten!