Blog
Lees in dit blog alles over communictie op afstand. Onderzoek, opinie en nieuws.
Kinderen verstoren videogesprek BBC
Ik denk dat professor Robert Kelly zijn les wel heeft geleerd. En hoewel professor Kelly normaal ook de media weet te bereiken – je wordt tenslotte niet voor niets geïnterviewd door CNN – heeft zijn optreden van afgelopen vrijdag internationale
Meer in minder tijd dankzij het videogesprek
Willen we dat niet allemaal? Meer werk verzetten in minder tijd? Maar het verbeteren van effectiviteit en productiviteit gaat zelden vanzelf. Of het nu gaat om je persoonlijke productiviteit of als organisatie. Het vereist in alle gevallen een bewuste keus
Waarom geen Skype en Facetime met de klant?
De laatste jaren is het gebruik van videobellen enorm gegroeid. Skype en Facetime zijn bijna niet meer weg te denken uit onze communicatie met familie en vrienden. Doordat bijna iedereen een smartphone of tablet heeft is het maken van een
De styling tips voor de moderne adviseur
Okay het was gisteravond (weer) net iets later geworden dan gepland met als resultaat dat je de wekker niet hebt gehoord. Vervolgens blijkt dat je geen yoghurt meer in huis hebt dus ontbijt-wise gaat het ook mis. En tot overmaat
Case Royal Bank of Canada – RBC goes videogesprek
In een artikel op American Banker valt te lezen dat Royal Bank of Canada (RBC) fors inzet op video als volgende stap in hun klantcontact strategie voor het MKB. Volgens RBC een echte win-win situatie. De rationale achter hun besluit
Met videogesprek het bankkantoor in je broekzak (onderzoek)
Banken zijn hard op weg alle dienstverlening te digitaliseren en steeds meer kantoren te sluiten. Er is echter één obstakel. Persoonlijk contact. Een groot deel van de klanten heeft regelmatig behoefte aan een (advies)gesprek. Iemand met wie ze kunnen sparren
Het beste wapen om digitaal ook persoonlijk te laten zijn.. (onderzoek)
Op i-scoop las ik van de week dat de klant geholpen wil worden via de kanalen van zijn keuze, wanneer, waar en hoe hij dat wil. Op zich geen nieuws. Toch was de kop van het artikel net interessant genoeg
Case Nationwide – De bewijzen stapelen zich op; videogesprek is de toekomst
In een recent artikel op CIO New Zealand beschrijft Divina Paredes het veranderende advieslandschap van de financiële sector. De basis voor haar verhaal vormt een gesprek met CEO Ian Dunbar van Suitebox, een videogesprek technologie leverancier uit Australië. In tegenstelling
De transformatie van de spreekkamer naar de webcam
Het videogesprek biedt oneindig veel mogelijkheden en is zoveel meer dan een telefoongesprek met beeld. Om succesvol te zijn met het videogesprek moeten bedrijven echter eerst deze toegevoegde waarde herkennen. En vervolgens de bijbehorende veranderingen door te voeren in de
