Graag introduceren wij Raymond, onze creatieve strateeg

Raymond | GoGrapefruit
Vanaf deze maand maakt ook Raymond Oostveen onderdeel uit van GoGrapefruit. Hij sluit zich aan als een creatief strateeg. Raymond heeft een zeer uitgebreide ervaring in marketing & media. En minstens net zo belangrijk, hij gelooft in de kracht van video. Als geen ander kan hij organisaties laten nadenken over hoe je met video nieuwe waarde kunt creëren voor je klanten. Om Raymond iets beter te leren kennen, stelden we hem drie vragen.

Deel dit artikel

Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Wie ben je? Vertel eens over je achtergrond

Ik ben begonnen in de marketing en communicatie als Art director en heb me later door ontwikkeld als creatief strateeg. Wat mij altijd fascineerde is dat je via media mensen echt een band op kon laten bouwen met een merk of organisatie.  Ik ben daardoor mijn eigen bureau gestart Friday Amsterdam waar het bewegen van mensen (activatie) centraal stond. Hiernaast ben ik de 3-jarige opleiding Professionele Communicatie gaan volgen en mij gaan specialiseren in persoonlijke communicatie.  Door deze kennis te combineren met mijn ervaring in de reclame en media, adviseer ik nu mensen en organisaties. En dan met name over vraagstukken in communicatie, media en persoonlijke ontwikkeling. 

Wat maakt dat je je aansluit bij GoGrapefruit?

Ik geloof in techniek en media als gereedschap om het contact tussen mensen merken en media nog beter en leuker te maken. Dit herken ik ook in de propositie van GoGrapefruit. Na kennis met ze gemaakt te hebben, bleek dat we ook veel gemeen hebben als het  gaat om de ambitie en de mogelijkheden die online video met zich mee brengt. Vooral als het gaat om het verdiepen en menselijker maken van het contact voor merken en organisaties. In plaats van je alleen te richten op efficiëntie en service, kun je met videobellen echt het verschil maken. Het lijkt me gaaf om daar een bijdrage aan te leveren.

Je denkt graag in kansen. Welke kansen zie jij voor bedrijven en organisaties als het gaat om videocommunicatie?

Als je de waarde van online video voor je merk of organisatie echt wilt benutten, moet je je merk echt serieus gaan nemen. Je moet er een echt merk-persoonlijkheid van maken. Als je dit doet zie je vaak letterlijk wat je als merk te vertellen hebt. En ook wat mensen van je willen horen of nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan de zorg waar mensen niet meer  alleen iemand aan de telefoon krijgen, maar waar er echt beeld bij is. Zo kan men veel beter inschatten wat een patiënt nodig heeft.

Of in het onderwijs waar nu ineens ook een totale transitie gaande is. Hier is men hard bezig te ontdekken hoe je studenten beter online kunt betrekken en inspireren. Op een manier die misschien wel het normale klaslokaal overstijgt. Maar denk ook aan service van bedrijven zoals ZIGGO of de Gemeente waar in je een echt menselijk online loket kan gaan neer zetten.

De basis is simpel maak gebruik van alles wat techniek te bieden heeft. Doe dit alleen als het voor je werkt. En vergeet nooit de menselijke maat want daar maak je het verschil.

Strategische workshop 'We moeten praten'

Ontdek in onze strategische workshop ‘We moeten praten’ de kansen die er zijn om video communicatie structureel onderdeel te maken van je organisatie. Samen kijken we naar de mogelijkheden die video biedt om je dienstverlening ook echt te laten groeien. Want video is zoveel meer dan noodoplossing tijdens de Covid-19 crisis. 

GoGrapefruit | Videogesprek Experts

Meer artikelen