Chan Gademan nieuwste aanwinst GoGrapefruit

Chan GoGrapefruit
We mogen alweer een nieuwe aanwinst presenteren. Chan komt ons versterken als videogesprek trainster en coach. Daarbij heeft zij een specifiek aandachtsgebied: de zorg. Want juist daar gaat de ontwikkeling van beeldbellen snel. Vaak ligt de focus nog op de techniek, maar de focus zal in 2021 steeds meer komen te liggen op een goede interactie tussen hulpverlener en patiënt. Met haar achtergrond als trainster en ervaring in de zorg, kan Chan als geen ander zorgmedewerkers helpen bij het bieden van de beste zorg via video. Hieronder leer je Chan iets beter kennen door enkele vragen die wij haar stelden.

Deel dit artikel

Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Wie ben je? Vertel eens over je achtergrond

Mijn achtergrond zit in de hulpverlening als psychomotorische therapeut. Het heeft mij altijd gefascineerd mensen in beweging te krijgen om daadwerkelijk stappen te zetten in hun ontwikkeling. Deze interesse heeft zich in de loop der tijd steeds verder uitgevouwen. Ik volgde verschillende (trainers) opleidingen op het gebied van gedragsverandering en communicatie. Zo ben ik langzaam in het trainersvak gerold. Op een gegeven moment gaf ik geen therapie meer, maar trainingen aan o.a. zorgprofessionals. De voornaamste thema’s van deze trainingen zijn: “Hoe bereik je daadwerkelijk de cliënt die je begeleidt”. Dit doe ik nu ruim 15 jaar met heel veel plezier.

Wat maakt dat je je aansluit bij GoGrapefruit?

Onze manier van werken en visie komt overeen. Ik werd direct enthousiast over jullie manier van werken. Jullie hebben veel deskundigheid op het gebied van videogesprekken en daar sluit ik mij heel graag bij aan. Fijn om samen te gaan werken, onze krachten te bundelen en het beeldbellen naar een hoger plan te tillen.

Je denkt graag in kansen. Welke kansen zie jij voor beeldbellen in de zorg?

In de zorg kan het er nog steeds inefficiënt aan toe kan gaan. Het kan wat mij betreft makkelijker, toegankelijker en moeitelozer. Videobellen is zo’n middel die hier een bijdrage aan kan leveren. Zo zie ik vaak patiënten die fysiek en ook psychisch moeilijk in staat zijn om naar hun hulpverleners toe te komen. Hierdoor moeten ze allerlei lastige acties uithalen om op plaats van bestemming te komen. Soms gaat het om een korte update of een controle afspraak, die veel makkelijker via videobellen plaats kan vinden. Ik weet dat de zorg door middel van online begeleiding net zo’n goede zorg kan bieden als tijdens een fysiek consult. Echter is het nog een kunst om echt kwalitatief goede consulten te faciliteren. Ik heb zin om samen met de zorgprofessionals aan de slag te gaan, zodat zij precies weten hoe de beste zorg te bieden via beeldbellen.

Beter Beeldbellen in de 'Zorg'

Tijdens onze Beeldbellen in zorg training gaan we aan de slag om zorg verleners comfortabel te maken met gesprekken op afstand. We helpen bij de ontwikkeling van vaardigheden waarmee zij elk beeldbelgesprek met een patiënt persoonlijk en dicht bij kunnen laten voelen. 

We gaan aan de slag met hoe je in beeld komt, hoe je echt contact maakt met een patient en hoe je het gesprek soepel kunt laten verlopen. Ook behandelen het werken met de techniek, denk bijvoorbeeld aan trouble shooting en schermdelen. Tijdens onze trainingen uiteraard niet alleen theorie, maar is er juist ook veel ruimte om te oefenen. Soms klassikaal, soms in break-out sessies. Lees meer over deze training.

Meer artikelen