Steeds meer financiële instellingen stappen in de wereld van beeldbankieren. En terecht! Of het nou is omdat ze hun innovatieve karakter op willen poetsen. Omdat ze opzoek zijn naar een manier om digitaal contact persoonlijker te maken. Of omdat uit verschillende onderzoeken blijkt dat beeldbankieren zowel in waardering (NPS) als conversie een winstpakker is. Beeldbankieren is onmiskenbaar een big thing voor financiële instellingen.
Nieuw is dat, bijvoorbeeld in de UK, steeds meer bedrijven ook inzien dat beeldbankieren een interessante aanvulling is binnen het fysieke domein van het kantoor op de hoek. Het kan namelijk een prima manier zijn om kantoor gerelateerde services vanuit een centrale plek lokaal aan te bieden. In een eerder artikel over Santander grapte ik daar nog een beetje over, maar deze kantoor vorm van beeldbankieren lijkt toch ook serieus terrein te winnen. Dus ook in het kantoor blijkt beeldbankieren een prima instrument te zijn om de klantenservice te verbeteren, de tevredenheid te verhogen en (reis)tijd én geld te besparen. Ik ben benieuwd welke Nederlandse bank dit model durft te testen.
Maar van welke kant je beeldbankieren ook bekijkt, ervaring heeft inmiddels aangetoond dat wat eens een theorie was nu een feit is. Beeldbankieren is een big thing!
In het verlengde daarvan goed om het artikel van LiveBank te lezen. Hierin benoemen ze 10 redenen waarom je als financiële instelling zou moeten beginnen met beeldbankieren.
Ben je nog niet begonnen? Step forward, start! En wij helpen graag.
#gograpefruit #beeldbankieren #video #beleving #werkplek