Op i-scoop las ik van de week dat de klant geholpen wil worden via de kanalen van zijn keuze, wanneer, waar en hoe hij dat wil. Op zich geen nieuws. Toch was de kop van het artikel net interessant genoeg om door te lezen. Het artikel op i-scoop bleek gebaseerd te zijn op een internationaal onderzoek van Verint. Het betreft een onderzoek naar de vraag hoe bedrijven de balans tussen digitaal en persoonlijk customer service bepalen. I-scoop meld dat in het onderzoek valt te lezen dat 79% van de respondenten aangeeft dat zij het belangrijk vinden dat persoonlijk contact onderdeel uit blijft maken van de customer service.
Aangezien wij bij GoGrapefruit ons dagelijks sterk maken de geweldige rol van het videogesprek, zijn dit soort uitspraken koren op onze molen. Want in de race om kosten te verlagen, CI ratio’s te verbeteren zien wij dat de digitaliseringsdrang nog wel eens doorslaat naar onpersoonlijke digitale oplossingen. En het videogesprek is juist het tegenovergestelde, het is super persoonlijk én digitaal. Win win dus!
Bottom-line, we leven in een bewogen tijd, een tijd waarin bedrijven en organisaties gedwongen worden om na te denken over de wijze waarop zij persoonlijk (menselijk) contact willen faciliteren. Ons advies, neem in die strategische heroriëntatie ook het videogesprek mee. Wat ons betreft namelijk het beste wapen om digitaal ook persoonlijk te laten zijn.
Meer weten over de kracht van het videogesprek en hoe uw bedrijf hiermee succesvol kan innoveren? Neem contact op met GoGrapefruit.