DESIGN

Het creëren van een onderscheidende klantbeleving


GoGrapefruit Design


Van gesprek naar beleving



In een tijd waar de verschillen in producten of diensten minimaal zijn geworden, geldt beleving steeds vaker als de onderscheidende factor. Consumenten willen persoonlijke en unieke ervaringen. Ook van hun adviseur. GoGrapefruit ontwerpt daarom advies journeys die van elk gesprek een beleving maken.

EXPERIENCE CANVAS


De basis voor een onderscheidende klantbeleving begint bij de klantreis. Wij noemen dat de advies-journey. We hebben het dan over een visuele weergave van het proces dat de klant doorloopt om het advies af te nemen. Het proces is vaak een complex geheel van klantverwachtingen, emoties, meerdere kanalen en verschillende interactie. Door goed te kijken naar daadwerkelijk gedrag is het mogelijk de ideale journey te ontwerpen, een onmisbaar hulpmiddel om vast te stellen waar je beleving toe kunt voegen aan het videogesprek.

Speciaal hiervoor ontwikkelden wij een experience canvas. Een handig hulpmiddel om elke klantreis verder te optimaliseren en van de nodige WoW-momenten te voorzien.
GoGrapefruit helpt u uw adviesgesprekken te transformeren naar een digitale adviesomgeving met beleving

GOGRAPEFRUT DESIGN AANPAK


Advies journey workshop
  • Interactieve sessie waarin we zowel het huidige proces als de ideal adviesjourney in kaart brengen
  • Wat weten we over onze doelgroep, waar lopen zij nu tegen aan en waar kunnen we waarde toevoegen
  • Met het Experience Canvas tekenen we samen de perfecte klantreis uit en bepalen we de belangrijkste hypotheses die we kunnen testen
  • Aan het einde van de sessie hebben we goed beeld wat er voor nodig is om die adviesbeleving te realiseren
Advies journey design
  • De basis leggen we in de workshop. Met die input gaan we vervolgens aan de slag met de visualisatie.
  • We schetsen het gehele proces van interacties, kanalen en touch points tussen organisatie en klant
  • Met integratie van enkel zorgvuldig uitgedachte WOW-momenten die het verschil gaan maken
Overig design
  • Optimalisatie documenten en presentaties voor gebruik in videogesprek
  • Ontwerp innovatieve achtergronden voor videogesprekken passend bij uitstraling merk
  • Design van landingpages en user interfaces die advies proces ondersteunen
  • En nog veel meer. Vraag ons naar de mogelijkheden.

VEELGESTELDE VRAGEN

1Hoe belangrijk is design voor de bieden van klantbeleving?
In een videogesprek kom je niet weg met het delen van inspiratieloze Word documenten. Het veelal kleine scherm vraagt om content die ontwikkeld is voor schermdeling. Designs die geen rekening houden met de gespreksvorm zijn bij voorbaat gedoemd te mislukken. Een goed design is voorwaardelijk en dit zie je niet alleen in de klantbeleving maar ook in de waardering en conversie terug.
2Waarom moet ik mijn materialen geschikt maken voor het videogesprek?
In huidige adviesgesprekken in een spreekkamer wordt vaak gebruikt gemaakt van brochures en presentaties. Deze materialen zijn echter niet geschikt om te gebruiken in een videogesprek. Denk bijvoorbeeld aan leesbaarheid en de mogelijkheden van interactiviteit via een (touch)screen. Ook missen dergelijke materialen vaak de juiste beleving voor communicatie via een webcam.
3Is het nodig mijn huidige adviesproces aan te passen?
Een fout die veel organisatie maken is het simpelweg vervangen van de spreekkamer door webcam en vervolgens de rest van het proces in tact te laten. Het gevolg is een suboptimaal proces en suboptimale resultaten. Het videogesprek kent een andere voorbereiding, interactie en follow up. Houdt hier rekening mee!

| BEKIJK OOK ONZE ANDERE DIENSTEN:

Strategie | GoGrapefruit
GoGrapefruit helpt u uw adviesgesprekken te transformeren naar een digitale adviesomgeving met beleving.
GoGrapefruit_stock_werkplek_799x533_v2
GoGrapefruit helpt u uw adviesgesprekken te transformeren naar een digitale adviesomgeving met beleving.