INSIGHTS

Interessante inzichten uit ons onderzoek

Als GoGrapefruit doen we regelmatig onderzoek. We willen namelijk alles weten over innovatie in het adviesgesprek. Welke experimenten lopen er al in Nederland? En hoe zit de consument er in? Welke verbeteringen vinden zij noodzakelijk. Op deze pagina de beste inzichten die wij halen uit ons onderzoek. Regelmatig schrijven we ook over andere onderzoeken. Deze komen naar voren in ons blog.
Voor 28% consumenten is het videogesprek al het voorkeurskanaal voor advies

Het videogesprek, als kanaal om advies te verstrekken aan consumenten, heeft enorm in populariteit gewonnen. Uit ons eigen onderzoek blijkt bij al 28% van de ondervraagden het videogesprek het kanaal van voorkeur te zijn. Voor bv financieel of juridisch advies. Belangrijkste argumenten van consumenten zijn snel, praktisch en vanuit vertrouwde omgeving.
59% consumenten open voor videogesprek

59% van de ondervraagde consumenten geeft aan in de toekomst waarschijnlijk voor het videogesprek te kiezen voor een adviesgesprek. Mits dat aangeboden wordt natuurlijk. Dit cijfer is het gemiddelde van alle respondenten, ongeacht of deze in het verleden al eens een videogesprek hebben gevoerd. Slechts een heel klein percentage geeft absoluut niets voor een videogesprek te voelen.
Niet verrassend, wel waardevol. De voordelen van het videogesprek

Niet verrassend maar desondanks waardevolle insight. De flexibiliteit van het videogesprek is wat consumenten het meeste aanspreekt. Zowel in locatie (thuis, kantoor of zelfs onderweg) als tijdstip (buiten kantooruren). Voor organisaties die aan de slag gaan met het videogesprek, zijn dit dan ook de argumenten die waarschijnlijk het beste aanslaan bij klanten. Andere voordelen als meerdere deelnemers of kunnen terugkijken worden minder vaak genoemd. Logisch ook. Dit zijn features die niet altijd worden toegepast of worden aangeboden.
Interesse in alle resultaten van het onderzoek?

De resultaten op een pagina zijn slechts een deel van de resultaten uit ons onderzoek naar het toepassen van video in adviesgesprekken. Geïnteresseerd in alle resultaten? Neem even contact op. We delen ze graag.