Case Nationwide – De bewijzen stapelen zich op; videogesprek is de toekomst

In een recent artikel op CIO New Zealand beschrijft Divina Paredes het veranderende advieslandschap van de financiële sector. De basis voor haar verhaal vormt een gesprek met CEO Ian Dunbar van Suitebox, een videogesprek technologie leverancier uit Australië. In tegenstelling tot wat je mogelijk zou verwachten is het geen ‘wij van WC-eend adviseren WC-eend’ artikel. Er staan toch echt een paar interessante observaties in over de ontwikkelingen in New Zealand.

Waarom halen wij dit artikel aan hoor ik u denken? New Zealand is tenslotte niet Nederland. Ik zal het u vertellen; dat komt omdat in het artikel de case van Nationwide uit de UK, een van de allergrootste hypotheekverstrekkers te wereld, wordt aangehaald. Nationwide heeft recent zijn 400 hypotheek specialisten uitgerust met videogesprek tooling om hun ‘great customer service’ op een eigentijdse manier aan te kunnen bieden. En de resultaten zijn positief, want naast groei in verkoop (geen exacte getallen beschikbaar) geeft 93% van de klanten waarmee een videogesprek is gevoerd aan dat het een meer dan prima alternatief is voor het klassieke face-2-face advies.

De bewijzen stapelen zich dus op, want als je het goed doet dan is het videogesprek zelfs een meer dan prima alternatief voor het klassieke adviesgesprek.

Meer weten over de kracht van het videogesprek en hoe uw bedrijf hiermee succesvol kan innoveren? Neem contact op met GoGrapefruit.

Marcel Geurtsen
Marcel Geurtsen
Digitaal Advies Ontwerper @ GoGrapefruit Als Co-founder van GoGrapefruit is het mijn doel om organisaties en bedrijven mee te nemen in de transformatie van het adviesgesprek.